24 januari 2012

Föreläsningar

Hej!
Nu har verkligen allt festande lagt sig. Nu är det fullt ös på skolan som gäller. Vi har tenta om ungefär två veckor på en kurs om Organisation och Ledarskap samt ett grupparbete där vi ska analysera organisationen i ett företag. Det märks att vi pluggar på en annan nivå än gymnasiet. Det är lärorikt och en ny, spännande värld har öppnats. Jag kan även ha världens bästa klass! Vi har redan en bra gemenskap och det är superroligt, det är lixom roligt att gå upp varje morgon och veta att man ska tillbringa några timmar med härliga människor.

Idag har vi haft föreläsning och pratat om Genus i företag och hur det präglar sig i en organisation. Efter föreläsningen jobbade vi med grupparbetet innan vi hade programmöte i två timmar. Sedan cyklade vi hem och gjorde mat innan det var dags att dyka ner i pluggböckerna igen. Min hjärna går på högvarv just nu. Jag har anmält mig till första tentan, och jag har allvarligt panik. Jag har ingen aning om hur en tenta fungerar, det känns läskigt på något vis!

Nu ska jag krypa upp i soffan några minuter innan det är dags att sova. Hoppas ni har det lika bra som jag har där hemma :)) KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar